Cachen, cachen, cachen

Een blog over geocaching. Waarom?? Nou eigenlijk omdat ik de laatste tijd merk dat ik het leuk vind om leuke logjes te schrijven en daardoor de inspiratie kreeg om mijn ervaringen te delen. Wie weet inspireert het, maakt het mensen aan het lachen, voel je herkenning en/of kan ik ook nog eens leuke gevonden caches delen met geocachers.

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Nicole en ik ben onderdeel van het team SOA (er is ergens een coin waarbij je de uitleg kan vinden van deze naam, en nee, het verwijst niet naar een ziekte ;)). Sinds april 2014 zijn mijn vriend en ik gaan geocachen nadat onze maat Andy Modena ons enthousiast heeft gemaakt. Het begon met af en toe cachen, gewoon voor de lol. Begrijp me niet verkeerd, we cachen nog steeds voor de lol maar enige vorm van verslaving begint het wel aan te nemen, maar daar later meer over. Helaas kan ik niet al mijn tijd vullen met geocachen, er moet ook nog gewerkt worden. Het grootste gedeelte van de week ben ik door heel Utrecht te vinden om mensen met verslavingsproblematiek en psychische problematiek te ondersteunen in hun dagelijks leven. Af en toe best een pittige baan waardoor het soms ontzettend fijn is om je hoofd leeg te maken. En dat doe ik tegenwoordig het liefst door te geocachen en gitaar te spelen (ook een nieuwe hobby maar daar hoort misschien een andere blog bij ;)). Teamlid 2, Johan is de gene met wie ik mijn leven deel en dus ook geocaching. Inmiddels zijn wij iets meer dan 3 jaar samen en maken wij een hoop mee. Helaas is dat niet altijd allemaal even leuk, maar samen staan we sterk. En het mooie is dat we dat ook bij het cachen merken, samen vinden we altijd meer dan als we alleen op pad gaan.
Oh ja, we wonen in IJsselstein en sinds kort hebben wij zelf twee caches liggen bij ons in de buurt. (Altijd leuk om even te gaan zoeken..Vissen op de Bermudahof en de Hoven)
Dit lijkt me een aardige introductie zo. Genoeg over mij, nu over het echt werk!

Maar ja, waar begin je nu mee zo een eerste blog. Er is een hoop waar ik over wil vertellen. Over de mooie caches die we vinden, over de frustraties die we af en toe hebben (ja, ook naar elkaar toe), over de verslaving, over het missen van humor in het spel en zo kan ik nog veel meer onderwerpen bedenken dus ik begin maar gewoon.
Even terugkomend op het verslavingsstukje. Wij (Johan en ik) hebben ons voorgenomen om elke dag minstens 1 cache te vinden en om een zo lang mogelijke reeks met dagen dat we gecached hebben te creëren. We zijn hiermee begonnen op 2 januari van dit jaar. Waarom niet op 1 januari? Ik heb echt geen idee… Achteraf gezien was dan de kaart een stuk mooier geweest…
Door het doel wat we gesteld hebben begint de hobby wel een vorm van verslaving aan te nemen. Meerdere keren per dag wordt de geo site geopend, elke dag wordt er wel naar een mystery gekeken en of opgelost, invulling van dagen worden er op ingericht en ondanks dat we enorme fans zijn van uitslapen, gaan we ons bed er vroeg voor uit! Een ieder die mij kent zal zich hier mogelijk over verbazen. We zijn er dus maar druk mee. En als er dagen zijn dat we niet zoveel tijd hebben, dan is het vaak even snel uit t werk een cache oppikken.
Sinds januari 2016 hebben we 240 caches gevonden. Ik kan wel zeggen dat we lekker op dreef zijn. Ik heb niet de illusie dat we dit een heel jaar gaan volhouden (Johan denkt hier iets optimistischer over) maar ik ben vooral benieuwd hoe lang we het dan wel vol gaan houden en hoe lang het leuk blijft. Want hoe serieus we het ook nemen, hoeveel tijd we er ook in steken, ik doe graag dingen waar ik gelukkig van wordt en als ons doel mij meer energie gaat kosten dan dat het mij oplevert dan is het voor mij klaar. Maar gelukkig zijn we nog niet beland op dat punt dus we gaan gewoon lekker door!

Hoe vaak ik ga bloggen weet ik nog niet, we zien het wel. Wel wil ik bij elke blog een leuke tip neer zetten om te gaan zoeken. De eerste is: GC44AFR. Een niet al te moeilijke mystery met een mooi eindresultaat. Niet echt in deze omgeving, maar mocht je in de buurt zijn van Cuijk doe deze dan ook even.

Nog even dit; deze blog gaat over mijn kijk op geocaching, er is geen enkele vorm van controle of dat wat ik zeg waar is of niet. Het gaat over hoe ik het beleef, hoe ik het spel speel en het moet vooral leuk zijn en blijven. Ik heb trouwens ook geen cursus schrijven of iets dergelijks gedaan dus als het allemaal grammaticaal niet helemaal in orde is, lees er dan maar gewoon over heen.

Een gedachte over “Cachen, cachen, cachen

Plaats een reactie