Een hoop avonturen

Inmiddels hebben we al weer heel wat geocache avonturen beleefd sinds ik deze blog begonnen ben. Onze teller staat inmiddels op 332 caches in 2016, met een gemiddelde van ongeveer 5 caches per dag en 56 aaneengesloten dagen vanaf januari dit jaar. Ik zeg, we zijn nog steeds lekker op dreef. Het is een hobby die steeds tijdrovender gaat worden, want ja, ons record is nu 54 caches op 1 dag. Willen we dit overtreffen… Dan wordt het een lang dagje. Hoe meer je het ook doet, hoe kritischer je (althans, wij) wordt. Als je een paar daagjes weg gaat dan ga je niet meer voor ergens een losse cache, nee dan wil je een gebied waar er heel veel liggen. Begin februari waren we samen een paar daagjes vrij. Van die gelegenheid wilde we gebruik maken om even lekker te cachen en dat hoeft dan niet dicht bij huis. Dus wij speuren op geocaching.com en in België liggen er toch wel heel veel. We besluiten naar Poperingen te gaan (google maar even waar het ligt) en daar kunnen onze behoeftes bevredigd worden.. In de buurt een leuk huisje zoeken want ontspannen hoort er ook bij en zo vinden we een huisje in de buurt van Poperingen, lekker met sauna. We hebben 4 goede cache dagen gehad, ondanks het slechte weer. Als echte cachers laten wij ons niet tegen houden door wat wind en regen! Na 4 dagen kunnen wij er weer zo een stuk of 60 caches bij tellen! Het hoogte punt was Brugge. Een leuke, beetje moeilijke cache. Deze heeft 1200 favo point en als je hem gedaan hebt dan snap je dat wel. https://www.geocaching.com/geocache/GC4XMCM_rv-5-08-brugge
Terug in Nederland moet er wel gecached blijven worden. Op een zeker maandag heeft Johan late dienst. Hij gaat voor zijn werk even een cache scoren. Helaas, niks gevonden en ook nog eens te laat op zijn werk. Johan appt dat hij na het werk (om 22.30) er nog wel even 1 gaat zoeken. Ik ga na mijn werk uit eten met een vriendinnetje. Voel me best wel een beetje lullig naar Johan toe dus om 21.00 besluit ik op te stappen. Ik moet met de bus door Papendorp en daar liggen er een paar. Dan maar even met de bus een tussenstop maken daar en er 1 vinden. In mijn eentje loop ik rond 21.15 over Papendorp. Nou niet echt de gezelligste plek van Nederland en ik moet zeggen dat ik me ook wel eens veiliger op straat heb gevoelt. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Al is het natuurlijk nog steeds een hobby en is er van verslaving nog geen sprake. Ik zoek er 1 uit die makkelijk is. Dus ik in mijn jurkje met mijn laarzen door het gras banjeren. Gelukkig, ik heb m snel in mijn handen! Loggen en hup, terug naar de bushalte. Het is koud en ik moet super nodig plassen maar de bus laat nog een kwartiertje op zich wachten.. Helaas maar we hebben wel de felbegeerde smiley van vandaag! Trots en blij stap ik de bus in, op naar huis, op naar de wc!

26 februari, we zijn alle twee een dagje vrij en willen natuurlijk lekker gaan cachen. Op de kaart kijkend zien we dat Goeree Overflakkee een waar walhalla is voor cachers. We besluiten die kant op te gaan. Maar hoe gaan we er zo veel mogelijk scoren? We hebben geen fietsendrager voor de auto dus besluiten fietsen te gaan huren. We komen terecht bij een adresje in Ouddorp. Om het gelijk maar goed aan te pakken besluiten we elektrische fietsen te huren. We lijken wel een oud stel, maar ja het gaat wel het snelst en op deze manier kunnen we er zoveel mogelijk pakken! We stappen om 07.30 de auto in zodat we om 09.00 op de fiets kunnen zitten. Johan is wat verkouden, en ja het is een man, dus hoestend en met een hoop kreunende geluidjes stappen we de fiets op. Op Goeree liggen een hoop caches van de Duintoppers. Alles wat we vinden blijkt van hun te zijn. Nu vind ik dat het bij ons soms wel een vorm van verslaving aanneemt maar ik denk dat de Duintoppers het overtreffen! We sluiten de dag af met de multi de Bunkerroute. Een mooie multi met een bijzonder stukje geschiedenis. Maar… een eind stache, wow. Soms wordt je beloond na een maken van een puzzel of mystery maar dit slaat echt alles. Als je ooit op Goeree Overflakkee bent mag deze zeker niet overgeslagen worden! https://www.geocaching.com/geocache/GC3GW8Z_bunkerroute-de-punt

Om 17.30 sluiten we de dag af en leveren we onze fietsen in. De km teller staat op 44 km en de cache teller staat op 54. Een prima dagje dus! Moe maar voldaan stappen we weer in de auto, terug naar het midden van het land. Maar dan moet er nog gelogd worden… Ik vind het heel leuk om logjes te schrijven maar ik ben echt niet creatief genoeg om 54 logjes te schrijven.. Dus hoe vervelend ik het ook vind, we gaan voor een algemene log voor alle caches die we gevonden hebben. Het doet een beetje pijn in t hart, maar de koek was op en de creativiteit helemaal. Om 22.45 gaan we moe en met wat pijntjes in het lijf naar bed. Het was een mooie cachedag! De volgende uitdaging wordt om deze dag te overtreffen… Of dat gaat lukken… We shall see.

Plaats een reactie